شیشه رنگی مدرن

نظرت تو کار ما تاثیر داره.

شیشه از قدیم ایام در معماری نقش مهمی داشته است، ‌ از شیشه برای تغییر فضای کار و زندگی به عنوان عنصر طراحی در ساختمان استفاده می‌شود و فضا را روشن‌تر می‌کند.

بهتر است پنجره رنگی با الگو و رنگ و بافت به خوبی انتخاب شود تا به  تزئین فضای داخلی مثل اتاق نشیمن، ‌اتاق خواب، اتفاق کودکان حتی حمام و آشپز خانه در خانه یا آپارتمان کمک کند. برای خانه‌های اجاره‌ای می‌توان شیشه‌های رنگی را در قاب قرار داد و هر جای خانه آن را چسباند.

نور و رنگ را می‌توان دو رکن اصلی در دکوراسیون و معماری بیان کرد که همیشه از گذشته تا امروز معماران و هنرمندان به آن توجه داشته‌اند. در معماری‌های قدیمی درب و پنجره‌های مشبک با شیشه‌های رنگی استفاده می‌کردند، تا علاوه بر زیبایی از سرمای زمستان و نور خورشید در تابستان جلو گیری کند.

برای جلوگیری از عبور گرما می‌توان از شیشه رنگی مدرن استفاده کرد، این شیشه‌ها قابلیت این را دارند، ‌انتقال نور خورشید را کاهش دهند و  حدود ۳۹ درصد گرما را جلوگیری کنند. شیشه بری تهرانی انواع و اقسام شیشه‌ها با طرح و رنگ‌های مختلف را دارد.

خرید شیشه رنگی مدرن

جنس شیشه

شیشه از لحاظ ضخامت، ترکیب، شفافیت و…. دسته بندی می‌شود

شیشه رنگی مدرن شامل سه ترکیب مجزا از یکدیگر است. شیشه، رنگ، لمینت

  • شیشه:

خود شیشه از کربنات سدیم، سیلیس، آهک تشکیل شده است وزن شیشه در هر سانتی متر مکعب حدود ۲٫۵ گرم  است. شیشه‌ها از نظر شفافیت به سه دسته تقسیم می‌شوند.

    • شیشه‌های فلوت معمولی: این نوع شیشه که به شیشه سبز هم معروف است؛ بیشترین تولیدات در ایران است، ‌ از نا خالصی بیشتری نسبت به دیگر شیشه‌ها دارد به همین علت شفافیت کمتری نسبت به دیگر شیشه‌ها دارد. کارخانه‌ی کاوه در جاده ساوه یکی از تولید کنندگان این شیشه است.
    • شیشه‌های سوپر کلیر: این نوع شیشه که توسط کارخانه شیشه اردکان یزد تولید می‌شود، از درجه نا خالصی کمتری نسبت به شیشه فلوت دارد. از لحاظ کیفیت هم از شیشه فلوت بهتر است. مغز این شیشه‌ها هم دارای سبزی نسبی هستند
    • شیشه کریستال چینی مغز شفاف: کمپانی رایدر چین در شهر شانگهای چین تولید کننده‌ی این نوع شیشه است که دارای لبه‌های با نمای تمام شفاف است.
    • شیشه کریستال ایرانی: این شیشه که حداقل ناخالصی در بین شیشه‌های ایرانی را دارد. محصول صنایع شیشه قزوین شرکت تولیدی  وین وایت  است.
    • شیشه کریستال بلژیکی مغز آبی: این نوع شیشه که خالص‌ترین و بهترین شیشه در کل دنیا است، توسط کمپانی AGC بلژیک در شهر بروکسل تولید می‌شده است. بلژیک در صنعت شیشه همیشه حرف اول را می‌زده است. کمپانی AGC بلژیک بهترین تولید کننده‌ی صنعت شیشه است. البته این شرکت در حال حاضر به توکیو ژاپن نقل مکان داده است و دیگر در بروکسل بلژیک نیست.
    • شیشه کریستال چینی مغز آبی: لبه‌های این نوع شیشه با نمای مغز آبی هست بعد از شیشه‌ی بلژیکی بهترین و با کیفیت‌ترین شیشه‌های وارداتی محسوب می‌شود. این نوع شیشه محصول توسط کمپانی رایدر که در شهر شانگهای چین قرار دارد تولید می‌شود.

توجه داشته باشید شیشه بری تهران همه‌ی این مدل‌ها را دارد.

  • رنگ:

تنوع رنگ شیشه برای تزئین بسیار زیاد است. رنگ‌ها بر پایه‌ی جوهر، ‌ یا آب یا دسته‌های از آن رنگ‌های سرامیکی هستند که هر کدام محاسن و معایب خاص خود را دارند، ‌بسته به محیطی که شیشه در آن نصب می‌شود.

رنگ شیشه با توجه به نوع استفاده از ماشین آلات اتوماتیک پایش  رنگ شیشه یا دستی با پیستوله انجام می‌شود. نمونه رنگ با کیفیت بر پایه آب را می‌توان رنگ ایکا ایساتیس، ‌گنج ترکیه جوتن نروژ اشاره کرد.

  • لمینت:

پوششی از فایبر گلاس است که بین دو لایه شیشه قرار می‌گیرد، لمینت برای جلوگیری از پخش شدن و ریزش شیشه بعد از شکستن است. ضخامت لمینت بین سه دهم تا شش دهم میکرون است.

لمینت با چسب مخصوص به پشت شیشه می‌چسبد وظیفه‌ی امنیت شیشه و پوشش دهنده‌ی کامل شیشه است که باعث طول عمر شیشه می‌شود. همچنین به عنوان پرایمر بین رنگ شیشه و دیوار است برای انعطاف پذیری و چسبندگی شیشه به دیوار را با چسب مخصوص سیلیکون بیشتر می‌کند.

  • ضخامت شیشه رنگی:

اما شیشه‌ها رنگی بر اساس ضخامت به چندین مدل دارند:

    • ضخامت ۴ میل: این ضخامت شیشه رنگی بیشتر برای درب کابینت، نمای درب کمد، ‌ رومیزی‌های کوچک بیشتر استفاده می‌شود اما کاربردهای دیگری هم دارد.
    • ضخامت ۵ و ۶ میل: این ضخامت شیشه رنگی بیشتر برای دکوراسیون داخلی مصرف می‌شوند. غالباً برای شیشه رنگی بین کابینت، به عنوان دیوار پوش دکوراتیو، تخته وایت برد شیشه‌ای، ‌رومیزی و کاربردهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
    • ضخامت ۸ و ۱۰ و ۱۲ میل: بیشترین کاربرد این قبیل شیشه بیشتر برای صفحه کابینت، رومیزی نمای ساختمان و کاربردهای دیگر استفاده می‌شود.
    • ضخامت ۱۶ و ۲۰: اصلی‌ترین کاربرد این شیشه برای صفحه کابینت، صفحه‌ی بار شیشه‌ای، ‌اوپن آشپزخانه و رومیزی‌های بزرگ کنفرانس، ‌میزهای دکوری و برای فضای باز استفاده می‌شود البته این نوع ضخامت به علت هزینه‌های که دارد کمترین مصرف را دارد.
  • توجه داشته باشید شیشه بری تهران همه‌ی این ضخامت‌ها را دارد.

شیشه رنگی پنجره

انواع شیشه رنگی مدرن از لحاظ رنگ:

شیشه‌های رنگی از لحاظ رنگ خود به چندین دسته تقسیم می‌شوند:

  • شیشه رنگی مدرن اداری: این نوع شیشه‌ها با رنگ‌های زیبا و جذاب حالتی از یک رنگین کمان را ایجاد می‌کنند. بیشترین استفاده آن برای مراکز اداری تجاری و محیط‌های کوچک است.

برای محیط‌های اداری به عنوان ساخت میز و پارتیشن اداری و دکوراسیون اداری استفاده می‌شود. این نوع شیشه در مقابل رطوبت و حرارت بسیار مقاوم است  و به دلیل تشدید بازتاب زیبایی نور برای فضاهای کم نور و محیط‌های کوچک مناسب است و این محیط‌ها را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

  • شیشه رنگی مدرن بلوری: این نوع با بلورهای خاکستری تیره بیشتر استفاده می‌شد که به محیط جلوه‌ی خاصی می‌دهد.
  • شیشه رنگی مدرن سبز: این نوع که رنگ سبز طبیعی دارد برای انتقال نور بیشتر و بلعکس برای ورودی نور خورشید و کنترل نور خورشید مناسب است.
  • شیشه آبی مدرن کریستالی: این نوع شیشه بسیار زیبا برای فضاهای داخلی و خارجی و جلوه داده به محیط‌ها و جذاب کردن آن مناسب است و برای محافظت از بافت و رنگ مبلمان و دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود
  • شیشه رنگی مدرن برنزی: این نوع به رنگ قهوه‌ی تیره است و روش ساخت آن مانند شیشه شفاف است و از کریستال برای این نوع شیشه استفاده می‌شود و به دلیل ترکیب اکسیدهای فلزی عبور تابش خورشید را کنترل می‌کند.
  • شیشه‌های رنگی مات: این نوع شیشه همه‌ی خصوصیات شیشه‌های رنگی براق مثل سکوریت، ‌لمینت و جاسازی را دارند. به این نوع شیشه متلوکس یا ساتینا رنگی هم میگویند، تفاوت این نوع شیشه با شیشه‌های لاکوبل نمای ظاهری و شکل بیرونی آن است.

این نوع شیشه در فرایند اسید کاری نرم روی شیشه چاله‌های بسیار ریز روی شیشه ایجاد می‌کند، و به شیشه سطح مخملی ایجاد می‌کند. این نوع شیشه  به علت اینکه چربی و گرد و غبار را زودتر به خود می‌گیرد، برای فضاهای بین کابینتی  یا صفحه کابینت استفاده نمی‌شود.

بیشتر برای مراکز اداری و تجاری به عنوان دیوار پوش دکوراتیو استفاده می‌شود.

  • شیشه رنگی براق یا لاکوبل: شیشه لاکوبل در واقع یک نوع محصول مدرن و دکوراتیو است و چند سال است در دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود. شیشه بری تهرانی با تنوع کامل رنگ بندی بیشتر از ۱۲۰ تنوع و رنگی را دارد.

شیشه لاکوبل گنج ترکیه هم با بهره گیری از بهترین  و پیشرفته‌ترین ماشین‌های صنعت شیشه از جمله دستگاه رولر کوتر برای رنگ شیشه، ‌ شیشه‌های با بالاترین کیفیت به بازار عرضه می‌کنند.

شیشه رنگی مدرن لاکوبل به صورت قواره‌ای و بسیار بزرگ است  که برای سرویس‌های بهداشتی، ‌آشپزخانه، دیوار پوش شرکت‌ها، ‌ ساخت کابینت، ‌فود کورت، ‌صفحه کابینت، ‌پشت تلویزیون، ‌پوشش نمای ساختمان، درگاه‌های مراکز تجاری، ‌دور تا دور دیواره درب آسانسور و داخل کابین آن رومیزی مهم‌ترین مکان‌های مورد استفاده است البته برای خیلی از جاهای دیگر هم استفاده می‌شود.

شیشه لاکوبل گنج ترکیه دو قابلیت سکوریت با افزایش مقاومت ۱۱ برابری شیشه در برابر ضربه و حرارت و لمینت با فرایند دو لایه کردن شیشه برای افزایش ویژگی قابلیت نشکن بودن و ضربه پذیری  است، هر دو را به صورت هم‌ زمان ارائه می‌دهد. برای این نوع شیشه برای جا سازی کلید، ‌پریز، سوراخ‌های یراق و در کل سوراخ‌کاری می‌توان استفاده کرد.

  • شیشه رنگی مدرن متلاک یا متالیک: این نوع شیشه زیر مجموعه‌ی شیشه‌های لاکوبل است و مانند شیشه‌های لاکوبل سطح صیقلی و قابلیت سکوریت، ‌لمینت سوراخ‌کاری و… هستند و تنها تفاوت آن رنگ متالیک است

رنگ‌های اکلیلی ریز داخل رنگ شیشه متالیک وجود دارد و وقتی در برابر نور خورشید یا رشته نور لامپ‌های smd قرار می‌گیرد تبلور می‌شود و زیبایی و برجستگی خود را نشان می‌دهد.

شیشه‌های متالیک دارای طیف رنگ بندی مختلفی هستند و از لحاظ ضخامت مانند شیشه‌های رنگی لاکوبل است. این نوع شیشه‌ها برای دیواره‌های آشپزخانه، ‌دکور جواهر فروشی، بوتیک‌ها و… استفاده می‌شوند.

توجه داشته باشید شیشه بری تهران همه‌ی این رنگ‌ها را دارد.

  • ابعاد جام شیشه‌های رنگی مدرن شرکت‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است. ابعاد شیت‌های محصولات:
    • شیشه‌های رنگی مدرن گنج ترکیه: ابعاد هر جام ۲۱۸ در ۳۱۸ سانتی متر است.
    • شیشه‌های رنگی سوپر کلیر اردکان ایران: ‌ ابعاد هر جام ۲۲۵ در ۳۲۱ سانتی متر است.
    • شیشه‌های رنگی ای جی سی agc بلژیک : ابعاد جام 214 در ۳۶۶ سانتی متر است
    • شیشه‌های رنگی ترنسپرنت جامبو اوکراین: با سایز ۷۰ در ۱۰۰ سانتی متر است. این مدل تنوع ضخامت دارد فقط ۳ میل می‌توانید نور را در خود رنگ کند.

توجه داشته باشید شیشه بری تهران این ابعاد را دارد را دارد.

شیشه رنگی بین کابینتیمحل اجرای شیشه رنگی مدرن

برای اجرا و نصب شیشه‌های رنگی روش‌ها ی زیادی وجود دارد به عنوان مثال ذوب  استفاده از لاک یا سند پلاست، برای رنگ کردن شیشه استفاده می‌شود. در ساخت رنگ شیشه از رنگ جوهری مخلوط شده با آب یا رنگ‌های سرامیکی استفاده می‌شود و برای پاشش یا همان پاشیدن رنگ از پیستوله یا روش رنگ دستی استفاده می‌شود.

شیشه رنگی مدرن پنجره:  برای داشتن پنجره‌ای با ظاهر زیبا و چشم گیر که خانه یا محل کار را متفاوت کند و جلوه بدهد، گزینه‌های بسیار زیادی وجود دارد. پنجره‌ها با شیشه رنگی مدرن در کنار راه پله محیطی زیبا خاص ایجاد می‌کنند. برای خانه‌های که به سبک قدیمی هستند یا حتی جدید بسیار مناسب است.

شیشه رنگی مدرن برای درب: درب‌های که طراحی‌های شیک و زیبایی دارند، با شیشه‌های رنگی مدرن زیباتر می‌شوند. با استفاده از آن نمای اتاق‌ها را می‌شود زیبا کرد. نوری که از شیشه‌های رنگی عبور می‌کند و به داخل می‌تابد باعثت ایجاد تضاد رنگی می‌شود. همچنین شیشه رنگی باعث ایجاد فضای جداگانه و حریم خصوصی است. با عبور نور از شیشه‌های رنگی باعث بزرگ‌تر نشان دادن اتاق می‌شود.

شیشه رنگی مدرن حمام:   با استفاده از شیشه‌های رنگی برای پنجره‌های حمام، در سردترین فصل سال هم می‌توان آن را مانند اتاق فضای گرم و دلپذیر ایجاد کرد . وقتی که در حمام بخار آب زیاد می‌شود و نور رنگی  از پنجره به داخل حمام می‌تابد فضای اتاق را زیبا و خارق العاده می‌کند.

 شیشه رنگی بین کابینتی: برای این قسمت شیشه‌های براق که تنوع رنگی و تمیز کردن و مراقبت از آن بسیار آسان است. جذابیت و دلنشینی این نوع با سلیقه‌ی طراح و مشتری است. همین باعث محبوبیت هر چه بیشتر شیشه رنگی بین کابینتی  آشپزخانه در کل اروپا شده است و طراحان دکوراسیون داخلی، خواهان استفاده از آن برای طراحی‌های خود هستند.

جالب است بدانید در گذشته هم برای تمیز نگه داشتن محیط دستشویی و پشت اجاق گاز و اطراف آشپزخانه  تکه شیشه‌های روی دیوار نصب می‌کردند تا از خوردگی و کثیف شدن دیوار جلوگیری کنند. امروزه با اضافه شدن ایجاد طرح مانند کارایی این پوشش فرصت و زیبایی دو چندان برای شما ایجاد می‌کند.

اضافه کردن رنگ برای پوشش داخلی برای طراحان بسیار جذاب شده است. تنوع رنگی برای شیشه‌ها را می‌توان برای دیواره‌های  بین کابینت هم استفاده کرد تا زیبایی و یکپارچگی خاصی به فضا بدهد، این مدل هیچگاه از مد روز نمی‌رود.

اگر محوطه کاری یا اداری شلوغ باشد باعث آسیب رسیدن به پارتیشن‌های اداری می‌شود بهتر است پارتیشن‌های که فریم آلومینیوم دارند استفاده کرد. قاب‌های آلومینیومی محکم‌تر و با دوام‌تر در برابرآسیب‌هایی احتمالی هستند و مقاومت بیشتری نسبت به سایر پارتیشن‌ها دارند.

پارتیشن‌های اداری فریم لس یا همان پارتیشن‌های اداری بدون قاب، این پارتیشن‌ها برای اداره‌ها و محیط‌های که زیبایی اهمیت زیادی دارد و نوع دکوراسیون آن‌ها بر پایه‌های آلمان دکوراتیو مدرن است، مثل المان‌های شیشه‌ای بسیار مناسب است. توجه کنید پارتیشن‌های بدون قاب بسیار آسیب پذیرتر هستند و باید نهایت دقت و احتیاط را به خرج داد.

شیشه بری تهرانی قابلیت اجرای کلیه نمونه‌ها، مدل‌ها ضخامت‌ها و کلیه‌ی طرح و رنگ‌ها و ابعاد مختلف را برای شما دارد. شما با ثبت سفارش در اسرع وقت می‌توانید شیشه‌های خود را آماده در محیط ببینید و لذت ببرید.

شیشه رنگی مدرنسخن پایانی

اگر به یک  شیشه بری غرب تهران نیاز دارید  مخصوصاً نیاز به  شیشه بری شهرک غرب دارید می‌توانید به شیشه بری تهرانی مراجعه کنید. این شیشه بری شمال تهران و دیگر نقاط تهران هم کار می‌کند. علاوه بر شیشه بری، آینه کاری هم انجام می‌دهد. انواع شیشه‌ها را شیشه بری تهرانی دارد حتی شیشه سکوریت، شیشه ضد گلوله، توری آکاردئونی هم به فروش می‌رساند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *