شیشه هوشمند یا اسمارت چیست؟ همه چیز درباره شیشه هوشمند

شیشه هوشمند یکی از جالب ترین انواع شیشه است که امروزه کاربرد و طرفداران بسیار زیادی را برای خود دارد. از جمله جذابیت های این نوع از شیشه که باعث شده شیشه بری های مختلف به راحتی از آن استفاده کنند این است که با فشار دادن یک دکمه شما می توانید میزان مات یا براق بودن شیشه را به صورت دستی کنترل کنید.شیشه هوشمند
این ویژگی به افراد با هر نوع سبک و سلیقه کمک می کند تا میزان نور ورودی به ساختمان را کنترل کرده و در هنگام شب نیز از چشم انداز منظره های مقابل خود به آسانی استفاده کنند و از فضای درونی ساختمان لذت ببرند.
به همین دلیل ما در ادامه مطلب به صورت خلاصه به انواع شیشه های هوشمند و ویژگی های آن اشاره خواهیم کرد. به طوری که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

شیشه هوشمند چیست ؟

شیشه های هوشمند که با نام شیشه اسمارت نیز شناخته می شوند، در واقع همان شیشه سکوریت هستند. این شیشه ها با استفاده از برق AC امکان تنظیم میزان نور عبوری از خود را بین دو حالت مات و شفاف به وجود می آورند.
در هنگام تولید شیشه های اسمارت، یک لایه اشعه ماورای بنفش بر روی سطح شیشه گذاشته می شود که این امکان را به وجود می آورد که تصویر مانند یک آینه بر روی شیشه بازتاب شود.
در این رابطه باید بدانید مرکزی مانند شیشه بری تهرانی با استفاده از تکنولوژی های مدرن می تواند میزان جذب نور را در شیشه های اسمارت تنظیم کند که با راحتی امکان تغییر دارد. شیشه هوشمند دارای انواع بسیار مختلفی است که همین تنوع باعث افزایش تقاضای مردم در مراکز شیشه بری سیار شده است.

ویژگی های شیشه های هوشمند

این شیشه مدرن دارای کاربردها و ویژگی های بسیار مختلفی است که همین ویژگی ها باعث افزایش استقبال مردم از آن شده است. به طوری که از جمله مهم ترین ویژگی های این نوع از شیشه می توان به موارد زیر اشاره کرد :
• امکان تنظیم میزان شفافیت شیشه: با توجه به این ویژگی، استفاده از شیشه های هوشمند در ساخت و ساز به خصوص برای خانه های ویلایی بسیار رواج پیدا کرده است .شیشه هوشمند چیست
جلوگیری از وارد شدن اشعه های مضر نور خورشید: همانطور که می دانید اشعه های مضر نور خورشید توانایی عبور از شیشه های معمولی و حتی پرده را نیز دارند. به همین علت استفاده از این سبک شیشه در ساخت و ساز منازل باعث می شود که از نفوذ اشعه های مضر نور خورشید که می توانند باعث ایجاد انواع حساسیت ها و بیماری های پوستی شوند، جلوگیری کند.
عایق بودن در برابر صدا و حرارت: عایق بودن این شیشه در برابر صدا و حرارت باعث شده است که شیشه هوشمند به خصوص در شهر های بزرگ و پر رفت و آمد یکی از بهترین انتخاب ها به شمار رود و در فصل های مختلف سال از هدر رفتن و مصرف بیش از حد انرژی نیز جلوگیری کند.
ایمنی و مقاومت بالا در برابر فشار: از آنجاکه این نوع از شیشه ها با استفاده از بهترین تکنولوژی روز دنیا در صنعت شیشه سازی تهیه می شوند، دارای لایه های متفاوتی هستند که همین ضخامت موجب افزایش مقاومت شیشه می شود.
هزینه مناسب: در کنار تمام ویژگی های مثبت و موثری که از شیشه های هوشمند یاد شده است، داشتن هزینه ارزان و مناسب یکی از مهم ترین فاکتورهای افراد برای خرید و تهیه این شیشه در ساختمان سازی وغیره است.

حالت آینه ای

یکی دیگر از ویژگی های این شیشه حالت آینه ای آن است. آینه ای بودن شیشه باعث می شود که تمام تصاویر چه ثابت و چه متحرک به راحتی از روی آن قابل دیدن باشد. به طوری که امکان استفاده از این نوع شیشه را برای پنل ها و بیلبوردهای تبلیغاتی، صفحه نمایش های گوناگون، پارتیشن وغیره فراهم می کند.

انواع شیشه اسمارت

شیشه های هوشمند و اسمارت به طور کلی در دو دسته عمومی انواع شیشه هوشمند پنجره و شیشه آفتاب گیر دسته بندی می شوند. به طوری که در ادامه به صورت خلاصه به ویژگی های هر کدام از آن ها اشاره خواهیم کرد:شیشه اسمارت
شیشه پنجره : همانطور که از نام این دسته مشخص است، معمولا برای ساختمان سازی و پنجره بنا های مختلف از آن ها استفاده می شود. چرا که پنجره های یک ساختمان بیشترین راه ارتباطی را فضای بیرون دارند و نور را به داخل راه می دهند. این نوع از شیشه های هوشمند نسبت به شیشه های آفتاب گیر میزان بیشتری از نور را به داخل هدایت می کنند.
شیشه آفتاب گیر: نوع دیگری از شیشه های هوشمند به آفتاب گیر معروف هستند که می توانند نور کمتری را از خود عبور دهند. طرز عملکرد این نوع از شیشه ها به کمک فناوری نانو یا ترموکرومیک تعیین می شود. این نوع از شیشه ها به پایداری محیط زیست کمک زیادی می کنند و برای ساختمان ها و بناهایی که دارای نمای کاملا شیشه ای هستند، بسیار کاربرد دارد.

نحوه ساخت شیشه های هوشمند

برای ساخت شیشه هوشمند از فناوری و تکنولوژی فتوکرومیک استفاده می شود. شیشه های اسمارت فتوکرومیک زمانی که در مقابل امواج الکترومغناطیس قرار می گیرند، کدر می شوند و با استفاده از این روش سطح نور عبوری از خود را کاهش می دهند. پس از این که میزان نور ورودی کمتر شد، شیشه ها به حالت اولیه بر می گردند.
شیشه های هوشمند را می توان با استفاده از پروسه های متفاوت شیشه بری در اندازه و سبک های مد نظر برش داد. سپس می توانید از آن ها در بخش های متفاوتی مانند تولید درب و پنجره، ویترین مغازه و فروشگاه های بزرگ، اماکن امنیتی همچون موزه، بانک، جواهر فروشی وغیره استفاده کنید.
همچنین باید بدانید نوع خاصی از شیشه های هوشمند به تازگی به بازار عرضه شده است که با کمک فناوری ترموکرومیک یا گرمارنگی تولید می شوند. مواد ترموکرومیک در برابر گرما حساس هستند. به طوری که در مواقعی که دمای محیط افزایش پیدا می کند، از گذر امواج مادون قرمز که باعث ایجاد گرما می شوند پیشگیری می کنند و فقط نور مرئی را از خود عبور می دهند.
به همین دلیل است که در فصول گرم سال مانند تابستان از گرم شدن بیش از حد محیط داخل منزل جلوگیری می کنند و در فصول سرد سال مانند زمستان نیز با گذراندن امواج مادون قرمز باعث افزایش دمای محیط خانه می شوند.

کاربرد شیشه های هوشمند

شیشه هوشمند یا اسمارت که امکان مات شدن به صورت دستی را دارد، دنیای معماری و طراحی را دستخوش تغییرات و تحولات بسیار بزرگی کرده است. در این میان با عرضه شیشه های اسمارت به بازار و فراگیر شدن آن در دنیای معماری، طراحان در اماکن عمومی با بهره گیری از فناوری شیشه های هوشمند مات شونده و ترکیب آن با خلاقیت های بدیع، دست به طراحی های چشم گیری زده اند. این طراحی ها در فروشگاه ها، ویترین های فروش، رستوران ها و کافه های سطح شهر دیده می شود.
میزان استفاده و جذابیت این شیشه ها به حدی زیاد است که حتی بسیاری از پیمان کاران ساختمانی از شیشه بری آنلاین مانند شیشه بری تهرانی برای ساخت و سازهای خود کمک گرفته اند. بنابراین علاوه بر آنچه گفته شد، برای ارائه اطلاعات بیشتر به شما در ادامه به تعدادی از کاربردهای متفاوت و خلاقانه شیشه های مات شونده هوشمند اشاره می کنیم:

استفاده از شیشه های هوشمند به عنوان اتاق پرو

استفاده از انواع شیشه هوشمند در فروشگاه های لباس می تواند ترکیبی بسیار مدرن و چشم نواز را در محیط داخلی آن به وجود آورد. نحوه کارکرد این نوع از شیشه ها در فروشگاه های لباس می تواند به این شکل باشد که زمانی که مشتری وارد اتاق پرو شد، شیشه را مات کنید و سپس شیشه را به حالت شفاف در آورید. به این صورت افراد همراه مشتری در هنگام خرید کردن به راحتی می توانند به او کمک کنند.

اتاقک سرویس بهداشتی و حمام

استفاده از این نوع شیشه برای اتاقک سرویس بهداشتی و حمام در منزل می تواند زیبایی خاصی را با ترکیبی از تکنولوژی و خلاقیت در فضای خانه به وجود آورد و احساس بهتری را برای حریم خصوصی ایجاد کند.ویژگی شیشه هوشمند
چنین حالتی علاوه بر اینکه احساس جالبی را از نظر بینایی به افراد منتقل می کند، موجب می شود که بهترین استفاده از حداقل فضا در محیط ساختمان یا کافه و فروشگاه انجام شود.

دیوارهای جدا کننده

دیوارهای جدا کننده که با استفاده از شیشه های هوشمند تهیه می شوند، یکی از بهترین انتخاب ها برای فضاهایی با مساحت و زیربنای کم مانند کافه و منزل مسکونی هستند. استفاده از این فناوری به عنوان دیوار جداکننده اتاق خواب، اتاق ناهارخوری، فضای خصوصی وغیره باعث می شود که در زمان نیاز دیوارها را مات کنید.انواع شیشه هوشمند
همچنین می توانید در زمان هایی که به فضای خصوصی احتیاجی نیست، دیوارها را به حالت شفاف درآورید که بزرگی فضا بیشتر به چشم آید.

دیواری مناسب برای تبلیغات

انواع شیشه هوشمند می توانند یکی از بهترین انتخاب ها برای فروشگاه های بزرگ و پررفت و آمد در شهر های شلوغ باشند. چرا که می توان در طول روز شیشه ها را شفاف کرد که فضای داخلی فروشگاه نمایان شود.
همچنین می توانید در طول شب شیشه را مات کنید و تصاویر و ویدیو های تبلیغاتی را از روی آن نشان دهید. با استفاده از این تکنولوژی شما می توانید به راحتی تبلیغات مناسب فروشگاه را نیز با کم ترین هزینه برای خود انجام دهید.

استفاده به عنوان سقف

امروزه مراکز تفریحی بسیار زیادی می توانند با استفاده از شیشه های هوشمند به عنوان سقف فضای سرپوشیده بسیار زیبایی را با دمای مناسب و در فصل های مختلف سال ایجاد کنند. همچنین با این کار می توانند در طول روز و شب از چشم انداز آسمان و فضای اطراف بهره ببرند.
هتل ها و مهمانپذیرهایی که در دل طبیعت واقع شده اند، یکی از بهترین انتخاب ها برای استفاده از سقف های هوشمند هستند. چنان که بسیاری از هتل ها و رستوران های دنیا که در مراکز توریستی و جهانگردی واقع شده اند، با استفاده از شیشه هوشمند می توانند مشتریان و تقاضای خود را به راحتی و تا حد بسیار زیادی بالا ببرند.

خرید آنلاین شیشه های هوشمند با قیمت مناسب

برای شیشه های هوشمند در سطح بازار قیمت های بسیار متفاوتی وجود دارد که گاهی می تواند هزینه بسیار بالایی را نیز شامل شود. از جمله فاکتورهای گوناگونی که می توانند روی قیمت شیشه های هوشمند تاثیر گذار باشند، می توان به متراژ پروژه مورد نظر و در حال ساخت، نوع روش اجرای شیشه اسمارت، نوع شیشه و نوع پروفیل اشاره کرد.
اما جالب است بدانید مرکزی همچون شیشه بری تهرانی با در نظر گرفتن تمام نکات مورد نیاز خریداران، این شیشه ها را با بهترین قیمت ارائه می دهد.

کلام پایانی

در این متن گفته شد که شیشه هوشمند یا اسمارت یکی از انواع فناوری های جدید و به روز در دنیا است که به نوع خود انقلابی را در دنیای طراحی و معماری به وجود آورده است. همچنین دانستید طیف تنوع این سبک از شیشه ها آن چنان وسیع و گسترده است که به راحتی می تواند هر فرد را با هر نوع سلیقه به خود جذب کند.
علاوه بر این ها به معرفی انواع شیشه های هوشمند، کاربرد آن ها، نحوه ساخت و قیمت شیشه های هوشمند اشاره کردیم. به طوری که متوجه شدید مرکز شیشه بری تهرانی یکی از مجموعه های آنلاین فروش این شیشه ها به شمار می رود که شیشه های اسمارت را با قیمت مناسب به مشتریان خود عرضه می کند.
بنابراین توصیه می کنیم برای خرید شیشه های هوشمند با مناسب ترین قیمت و در کم ترین زمان، همین الان برای ثبت سفارش اقدام کنید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *